Mercedes /Mitsubishi Fuso Canter/Ducato

Keskustelua Fuso canterista
 
PääsivuPääsivu  PortaaliPortaali  KalenteriKalenteri  GalleriaGalleria  FAQFAQ  HakuHaku  KäyttäjälistaKäyttäjälista  KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät  RekisteröidyRekisteröidy  Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään  

Jaa | 
 

 Vaihdelaatikko

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Admin
Admin


Viestien lukumäärä : 86
Join date : 02.10.2012

ViestiAihe: Vaihdelaatikko   Ti Huhti 14, 2015 11:50 am

Jo viime syksynä alkoi ilmaantua ongelmaa 2 vaihteen kanssa vaihdettaessa pinemmälle. 2 ei tahtonut mennä päälle, rattaat rapisivat yhteen komeasti, eli keppi osui maahan. Välillä toimii hyvin, välillä taas raapii. Nyt kun taas on lämpöisempi aika, tuntuu pelaavan paremmin. Ilmeisesti synkronoinnissa vikaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://mitsubishifuso.palstani.com
Admin
Admin


Viestien lukumäärä : 86
Join date : 02.10.2012

ViestiAihe: Vs: Vaihdelaatikko   Pe Elo 07, 2015 2:55 pm

Nyt keväästä lähtien alannut raapiin myös 5/6 vaihteella. Odotan sitä hetkeä kun pääsen vaihtamaan toiseen merkkiin
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://mitsubishifuso.palstani.com
Admin
Admin


Viestien lukumäärä : 86
Join date : 02.10.2012

ViestiAihe: lisää harmia   Ti Syys 08, 2015 3:08 pm

Nyt sitten meni 6 vaihde hukkaan. Auto korjaamolle ja laatikko auki. Nyt ollut 2 vrk korjaamolla ja uusien osien tilausvetämään. 1ja 2 vaihteen syncrorenkaita ei löydy maasta, eikä tunnu löytyvän muualtakaan. Kestää n. 1-2 kk ennenkuin saisi ne. Uuden laatikon kyllä saisi nopeastikin, mutta hintaa onkin sitten jo yli 7000 euroa. No, tuohon 2 vaihteen krahinaan on jo tullut totuteltua, niin krahiskoon tulevaisuudessakin. Samalla uusi kytkin, hintää paketille 1500 euroa. Pistää jo epäilyttämään onko canteri valmistettu jalometallista.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://mitsubishifuso.palstani.com
Admin
Admin


Viestien lukumäärä : 86
Join date : 02.10.2012

ViestiAihe: Vs: Vaihdelaatikko   La Syys 12, 2015 12:38 pm

Twisted Evil Auto ollut nyt viikon seinäjoen veholla, eilen perjantaina piti olla osat, mutta eipä kaikki osat tullutkaan perille, luvattiin tiistaiksi. Enpä taida luottaa lupaukseen. Osat tilattiin kuopiosta zf centeristä, mutta ilmeisesti ulkomailta tulossa, jos nyt tuleekaan. Twisted Evil
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://mitsubishifuso.palstani.com
Admin
Admin


Viestien lukumäärä : 86
Join date : 02.10.2012

ViestiAihe: Vs: Vaihdelaatikko   Ti Syys 15, 2015 11:58 am

Tänään tiistaina luvattiin auto kuntoon, mutta eipä näin käynyt. Nyt uusimman tiedon mukaan torstaina pitäisi tulla 6 vaihteen ratas. Jos näin ei käy, niin ei tule myöskään perjantaina, koska satamassa ollaan lakossa ja tavara ei liiku. Mulle taitaa taivaspaikka olla varma, on tämän fuson kanssa tullut takaiskuja niin paljon.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://mitsubishifuso.palstani.com
Admin
Admin


Viestien lukumäärä : 86
Join date : 02.10.2012

ViestiAihe: Vs: Vaihdelaatikko   Su Syys 27, 2015 8:36 pm

2 viikkoa meni korjaamolla osia odotellessa. Nyt ajeltu viikonverran hammasta purren. Vaihdelaatikko toimii hienosti, 2 vaihdekin menee päälle
ilman rutinoita, vaikka syncron osia ei saatukaan, mistä sitten johtunee. Kytkin pelaa kevyesti, niinkuin pitääkin. Mutta hampaiden narskuttelu johtuu aivan eri syistä. Laatikkoa paikoilleen asennettaessa oli ilmeisesti pakoputki pakokaasujarrun vieressä saanut pientä kosketusta ja hiukan siirtynyt paikoiltaan aiheuttaen pientä vuotoa. Tiistaina kävin veholla näyttämässä autoa, ja tilattiin uudet "tiivisteet". Keskiviikkona ajelin taas seinäjoelle tiivisteiden vaihtoon. No eipä ne tiivisteitä ollut vaan eräänlaisia klemmareita. Olisi alunperinkin selvinnyt uutta putkien kohdistusta
hakemalla. No, homma oli 1,5 tunnin päästä tehty. Samalla tuli poistettua vaasan käyttöautossa katkaistu pakosarjan pultti. Olisi päässyt paljon  vähemmällä jos pulttia olisi alettu poistaan jo silloin kun se katkesi, olisi ollut nimittäin silloin ollut vielä kierteitä jäljellä johon olisi vielä voinut pistää uuden mutterin. Pultissa oli n. 1,5 cm pitkä holkki, nyt sitten myöhemmin oli tärinästä johtuen syönyt kierteet. Tämä oli joku tärinän vaimennin holkki. Katkennut pultti oli jo hioutunut aika ohkaiseksi ettei siitä saanut enää lujaa otetta. Pulttiin hitsattiin lisää paksuutta otteen parantamiseksi. Lähtikin sitten helposti irti. Kun sitten olin lähdössä korjaamolta, syttyi taas vikavalo, tällä kertaa pakokaasujarrun magneettiventtiili, plus 4 muuta vikaa. Auto takaisin sisälle ja tutkimukseen. Venttilin viaksi tuli syy. Auto jäi taas veholle, ja uutta osaa tilaukseen. Syy rikkoutumiseen oli ilmeisesti tuo hitsaus, vaikka se tehtiin sääntöjä noudattaen. No,keskiviikkona iltapäivällä tuli valmista ja suunta vaasaa kohden. Jo puolen kilometrin päässä syttyi happianturin viasta herjaava vikavalo Evil or Very Mad  Ja tarkempi havainnointi matkan aikana toi ilmi taas sen vuodon, minkä vuoksi aiemmin korjaamolle menin. Oliko asialla ollut eri asentaja, joka ei huomioinut tuota tiiviyttä.  Mutta vielä pahempaa alkoi ilmetä Evil or Very Mad  Vikavaloavikavaloa. Uutta vikavaloa heittää jatkuvasti, parhaimmillaan jopa 6 vikaa kerralla. Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad Toivottavasti tuo box ei olisi saanut piikkiä. Enää en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Evil or Very Mad Taas pitäisi ottaa veholla yhteyttä, vaan alkaa jo huumori loppuun tuon "auton" kanssa.

tässä jotain vikaluetteloa

meta-info header:Error Codes
file version:1
type:5
time:1443164405669
name:Trouble Codes
codes:P0046,P2195,P0404,P0130,B2AAA,
codes_p:P0046,P2195,P0299,P0130,B2AAA,
codes_raw:00A;0:430401300046;1:04042195AAAAAA;;
codes_p_raw:00A;0:470401300046;1:21950299AAAAAA;;
*****
Error Codes
P0046
Turbo/Super Charger Boost Control Solenoid Circuit Range/Performance



P2195
O2 Sensor Signal Stuck Lean



P0404
Exhaust Gas Recirculation Control Circuit Range/Performance



P0130
O2 Sensor Circuit
Vehicle speed (Speed) 22 km/h
PIDs supported [21 - 40] 00000000000000000000000000000001
Intake air temperature (IAT) 21 °C
Engine coolant temperature (ECT) 52 °C
MAF air flow rate (MAF) 36.55 g/s
PIDs supported [41 - 60] 00000000000000100000000000000000
Maximum values for ... (MV) NOTSUPPORTED:NODATA


Calculated engine load value (EngineLoad) 2.74 %
Engine RPM (RPM) 1666 rpm
Intake manifold absolute pressure (MAP) 106.0 kPa



B2AAA




===================
Pending Codes
P0046
Turbo/Super Charger Boost Control Solenoid Circuit Range/Performance



P2195
O2 Sensor Signal Stuck Lean



P0299
Turbo/Super Charger Underboost



P0130
O2 Sensor Circuit



B2AAA





Raw values
Error Codes 00A;0:430401300046;1:04042195AAAAAA;;
Panding Codes 00A;0:470401300046;1:21950299AAAAAA;;


Lähetetty Huawei-matkapuhelimestani
© 2015 Microsoft Käyttöehdot Tietosuojatiedot ja evästeet Kehittäjät suomi
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://mitsubishifuso.palstani.com
Admin
Admin


Viestien lukumäärä : 86
Join date : 02.10.2012

ViestiAihe: Vs: Vaihdelaatikko   Ti Loka 06, 2015 4:09 pm

Puolisentoista viikkoa meni katsellessa välillä syttyvää keltaista vikavaloa, antoi koodeja po130 02, p2195, ja välillä niitä on ollut parhaimmillaan jopa 6 kpl. Auto kuitenkin liikkuu normaalisti eikä pudota tehoja. No, nyt syttyi sitten punainenkin jota en omalla laitteella saanut poistettua. Ajoi taasen seinäjoen veholle, jossa luettiin vikakoodit. Lambda pakoputkessa näyttäisi olevan syypää. Huomenna pitäisi tulla uusi osa. Jännityksellä taas odotellaan olisiko oikea vika.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://mitsubishifuso.palstani.com
Admin
Admin


Viestien lukumäärä : 86
Join date : 02.10.2012

ViestiAihe: Vs: Vaihdelaatikko   Su Loka 11, 2015 3:03 pm

Lambda vaihdettiin mikä olikin pieni homma, ja ajattelin vievän puolisen tuntia. No, testeri ei näyttänyt enää vikaa olevan, mutta tuli ongelmaa ettäi sai punaisen vikavalon kuitattua. Koneen kanssa takuttiin ja harottiin hiuksia, että mikä kun valo ei sammu. Maahantuojaltakin kyseltiin vastausta, mutta eipä sieltäkään saanut muuta kuin huonoja neuvoja. Joku ohje netistä löytyi, että ajamalla määrätty aika ja välillä eri kierroksilla. Sitä koitettiuin parikertaa, ei apua. Lopulta kä'ytiin johtosarjan kimppuun, jospa siellä vikaa. Ei vaan löytynyt mitään, ja asentajaltakin loppui työaika. Korjaamolla vierähtikin sitten useampi tunti, 7,30-17.00. Sovittiin sitten että tulen aamusella uudestaan ja jatketaan ihmettelyä. Aamusella sitten lähdin kohti Seinäjokea, ja kas kummaa, valo sammuikin sitten itsestään. Ilmeisesti piti ajaa toistasataa km, että kuittaantui automaattisesti. Vielä ei ole sama vika ilmaantunut, mutta täytynee koputtaa otsalla pöydänreunaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://mitsubishifuso.palstani.com
Sponsored content




ViestiAihe: Vs: Vaihdelaatikko   

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Vaihdelaatikko
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Mercedes /Mitsubishi Fuso Canter/Ducato :: Sekalaista-
Siirry: